prycza1234 portal

Temat: Oscyloskop komputerowy

Prawdopodobnie bazuje na karcie dzwiękowej i ma zakres do kilkudziesięciu kHz czyli raczej bardzo wąziutkie pasmo zastosowań. Taki oscyloskop możesz zbudować za kilka złotych.

Mnie by interesował taki oscyloskop do diagnostyki samochodowej, czasem musze porównać charakterystykę dwóch czujników hala, albo wtryskiwaczy.
Gdzie znajdę takowy schemat?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic14982.html



Temat: Szukam hm - mondrej głowy aby móc zmienić monitor CTR - LCD
Witam ponownie :
Monitor orginalny jest ok. lecz na tej szafie mam również zainstalowany monitor LCD od kompa na którym mam materiały diagnostyczne (AUTODATA itp:) do diagnostyki , stoi on na górze i jest trochę nieporęczny a tak to wywaliłbym ten CTR i w jego miejsce 15" LCD z przełącznikiem pomiędzy Hunterem a PC.
Dzięki za info spróbuje zdobyć jakieś materiały a jak nie to może kogoś kumatego z oscyloskopem poproszę (jak kogoś znajdę)
Posiadam Oscyloskop lecz samochodowy i nie wiem czy mógłbym jakieś oscylogramy komuś podesłać.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1655020.html


Temat: Doradzcie !!! sonda do oscyloskopu.
kupilem oscyloskop hitachi v 212 ale bez sond pomiarowych ---po przeglądzie oferty na alletanio wpadl mi w oko sonda firmy Schumberger do 400 mhz ale jest dluga 2,50 metra ---- następna texas redaut 250 mhz i jeszcze innych kilka ale tańszych ----zatem mam pytanie --- jaka wybrać ? rzucil mi się w oczy parametr ---czas narastania --czy najkrótszy jest najlepszy ??? --- Wszystko co bedę robił to diagnostyka samochodowa bez wysokich napięć ----DORADZCIE CO WYBRAĆ a moze jeszcze sa jakies innne mozliwośći ?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1571058.html


Temat: ASTRA G 1.2 02r -czujnik wału korbowego
Poradnik Serwisowy"Oscyloskop w diagnostyce samochodowej" CD część 1 i 2.Wydawca Instalator Polski Sp.z o.o ul.Koniczynowa 11 03-612 Warszawa -można zdobyć chociażby na allegro .Opisane są tam miedzy innymi czujniki -budowa,działanie sprawdzanie oscyloskopem -napisane bardzo przstępnie.
Koledzy zamiast sobie przydeptywać "odrosty" moglibyście pomóc .
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=10761


Temat: Pytanie do doświadczonych użytkowników CDIF-a
viewtopic.php?f=9&t=513

rozumiem, że chodzi o ten adapter? Niech mi jeszcze ktoś powie skąd bierzecie te wartości ustawień do poszczególnych czujników. Jest do tego jakaś literatura? Kupiłem sobie poradnik "Oscyloskop w diagnostyce samochodowej" ale tam to tak ogólnie opisane, nic nie sprecyzowane. Jeszce jedna sprawa, po co taka skala w CDIF-ie, jeżeli większość czujników rysuje wykresy przemienne, co wywnioskowałem właśnie z tego poradnika z przykładowych wykresów.

Może dla was są to banalne sprawy, ale jak narrazie skończyłem szkołę zawodową i nie jeszcze nie zacząłem technikum i muszę gdzieś taką wiedzę nabyć, bo jak narazie robić trzeba i trzeba wiedzieć jak, i pomoc drugiej osoby doświadczonej jest bardziej ważna dla mnie jak sucha teoria w książce.

Pozdrawiam
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=8615


Temat: Oscyloskop - ustawienia?, podłączenia?
Np sonda lambda opel jednoprzewodowa: zielony kabelek A na sondę (B C D nie działają) czarny masa zasilanie na aku ustawienia 1s dz i 0,2V dz rozgrzać dobrze silnik podnieść obroty do 2000 i tyle.Polecam zakup : Oscyloskop w diagnostyce samochodowej http://www.automotoserwis.com.pl
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=5694


Temat: Oscyloskop - ustawienia?, podłączenia?
Axes System nie prowadzi korespondencyjnych kursów z zakresu zastosowania oscyloskopu w diagnostyce samochodowej. Wszyscy którzy chcą się dokształcić powinni zaopatrzyc sie w stosowną literaturę np viewtopic.php?f=5&t=64, lub zapisać na odpowiednie szkolenie.

Temat zamykam.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=5694


Temat: [INNE] mam kabelek kkl vag-com Pomocy!!
" />ABS w E36 da sie zdiagnozować przy pomocy miernika i oscyloskopu, chyba że jest moduł uszkodzony, jestem elektronikiem a diagnostyka samochodowa to moja pasja, kiedys pomogłem koledze z tego forum, napisał mi że ma problemy z ABS wymienili mu czujniki i pompe ABS a kontrolka dalej świeciła. Opisał mi jak sie zachowuje ABS chodzi mi glownie o kontrolkę, powiedziałem mu że ma jechać do elektryka i wymienić czerwony przekaźnik od modułu ABS, wymienili i ABS zadziałał.
Tak więc pisz postaram się pomóc
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47424


Temat: odczyt z diagnostyki ABS
Teraz to jakos sensowanie bardziej brzmi. Kiedy napisales o czujniku optycznym calkiem zwatpilem w to co wiem.
Co do obciazenie chodzilo mi o podlaczenie rezystancji okolo 1kOhm.
Gdzies widzialem prosty opis z zarowka 12V. Sterownik sprawdza czy czujniki sa fizycznie na kablu podajac chwilowo napiecie i wtedy ta kontrolka ladnie blyska (mozesz wyeliminowac brak polaczenia na kablu).
Co do oscylokopu to tez uzywam go od paru lat z racji wykonywanego zawodu (mam tez prywatny w domu).

Jest fajna pozycja "OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ" jezeli ktos potrzebuje to dysponuje wersja elektroniczna.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83603


Temat: kupię pióro diagnostyczne 12V
Witam,
Produkujemy obecnie taki sprzęt, pod nazwą MAD-1. Można go nabyć cenie fabrycznej 198,00 zł brutto.

Najnowsze, profesjonalne, urządzenie do diagnostyki w elektronice samochodowej,
opracowane w firmie SEMI’, to
Mini Auto Deteskop MAD-1, jest ze wszystkich najmniejszy i najszybszy,
To więcej niż kieszonkowy oscyloskop
I nieodzowny w wyposażeniu każdego technika samochodowego


Jest niezastąpiony, jako podręczny przyrząd do szybkiego wykrywania niesprawności w podzespołach, elektrycznej instalacji współczesnego samochodu, to narzędzie dla profesjonalisty, którym wykona on badania poniżej wymienionych podzespołów, każdego pojazdu; A szczególnie:
# identyfikacja impulsów we wszystkich systemach wtrysku i zapłonu elektronicznego,
# identyfikacja impulsów w systemach ABS - czujniki pasywne i aktywne,
# badanie funkcjonowania czujników pulsacyjnych HALLA i czujników indukcyjnych,
# badanie funkcjonowania przepływomierzy analogowych i cyfrowych,
# badanie funkcjonowania sond LAMBDA 1V, 1,4V i 5V
# badanie tętnień alternatora, uproszczony test akumulatora,
# badanie elementów półprzewodnikowych (diody, tranzystory),
# Badanie ciągłości wiązki i zwarć w instalacji pojazdu,
# Badanie stanu masy pojazdu w warunkach obciążenia,
# identyfikacja sygnałów cyfrowych na poziomie TTL i CMOS,
# identyfikacja sygnałów analogowych, w szerokim zakresie czasu, napięcia i częstotliwości.
# Testowanie pilotów na podczerwień i radiowych – opcja dodatkowa.
# Stetoskop diagnostyczny – opcja dodatkowa.

Do jego zalet zaliczyć można to, że pracuje dwukanałowo, w jednej chwili wizualizuje jednoznacznie dwie informacje, posiada sygnalizację akustyczną, ma osiemnaście opcji pomiarowych, nie rozprasza uwagi użytkownika nadmiarem informacji, jest mały i ergonomiczny, ma doskonałe parametry elektryczne i świetnie radzi sobie w skomplikowanych systemach elektroniki, nowoczesnego samochodu.
Zamów to urządzenie już dzisiaj, najszybciej drogą internetową; mail: biuro(małpa)se.net.pl
lub bezpośrednio: Dział Sprzedaży; SEMI’, ul. 1 Maja 5, 33-300 Nowy Sącz, Małgorzata Psonak, tel. 788 778 560
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1554343.html


Temat: SZKOLENIE z diagnostyki na bazie CDIF/2 - 10 czerwiec 2006
PLAN SZKOLENIA
pt. „KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA ELEKTRONICZNYCH SYSTEMÓW SAMOCHODOWYCH”

godz. 11:00 – 11:50
Podstawy diagnostyki komputerowej - mity i prawdy, czyli co mechanik wiedzieć musi aby skutecznie eliminować usterki
Systemy elektroniki samochodowej - zasady działania, najczęstsze usterki i niedomagania

godz. 11:50 – 12:00
przerwa na poczęstunek (kawa i ciastka)

godz. 12:00 – 12:50
Kody usterek - samodiagnoza systemów, plusy i minusy diagnozy opartej wyłącznie na kodach
Parametry bieżące - interpretacja wartości, ocena prawidłowości pracy systemu
Testy elementów wykonawczych - rodzaje elementów wykonawczych i sposoby ich sterowania, ocena prawidłowości pracy

godz. 12:50 – 13:00
przerwa na poczęstunek (kawa i ciastka)

godz. 13:00 – 13:50
Zaawansowane aspekty diagnozy szeregowej - adaptacje, kodowanie, programowanie
Dyskusja

godz. 13:50 – 14:00
przerwa na poczęstunek (kawa i ciastka)

godz. 14:00 – 15:00
Pomiary oscyloskopowe - jak wykryć niedomagania, niewykrywalne w procesie samodiagnozy systemów
Emulacja czujników - zaawansowana diagnostyka z wykorzystaniem możliwości symulowania pracy różnych czujników
Inne funkcje CDIF/2 - czyli jak wycisnąć z CDIF/2 najwięcej

godz. 15:00 – 15:30
przerwa obiadowa

godz. 15:30 – 17:00
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE – czyli wykorzystanie zdobytych umiejętności przy pracy z samochodem

Powyższe szkolenie odbędzie się w dniach:
10.06.2006r. - NOWY TERMIN!!! pobierz formularz zgłoszenia na ten termin

Zachęcamy do udziału w szkoleniach, ponieważ szkolenia zostały przygotowane specjalnie w odpowiedzi na Panstwa prośby. Stąd też minimalna opłata za szkolenia - w zasadzie pokrywające jedynie koszty organizacji szkolenia.


Pozostałe szczegóły:

1. Opłata 100 zł netto zawiera w sobie:
- koszt szkolenia
- materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- poczęstunek: 3 przerwy kawowe i obiad.

2. Dojazd
Interaktywna mapa Trójmiasta z portalu trojmiasto.pl

Lokalizacja ulicy Raciborskiego - mapa Trójmiasta z portalu trojmiasto.pl

W razie dodatkowych pytań prosze sie kontaktować na adres: m.lewinska@axes.pl
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=697


Temat: Golf 3, 93r. 1,6 benz nie chodzi na dwóch
oscyloskop w diagnostyce samochodowej.p marek Burdka. str36 W przypadku sprezania napiecie zapłonu jest duzo wyzsze niz przy wydechu .Fakt ten mozna wykorzystać do diagnozowania cylindrów ,ponieważ mała różnica napieć swiadczy o słabej kompresji w danym cylindrze.itd
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=10631


Temat: "Oscyloskop w diagnostyce samochodowej"
Oscyloskop w diagnostyce samochodowej (2 części).
Poradnik serwisowy.
Wydawca: Instalator Polski.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=64


Temat: Co z nowymi?
Tak jak napisał goodhope

już niedługo zaczynamy serie szkoleń - w soboty
opłata symboliczna - 100 zł netto, będzie zwracana osobom, które po szkoleniu zdecydują się na zakup CDIF/2;

poniżej wklejam tekst z naszych stron http://www.axes.pl

Szkolenia

Wychodząc naprzeciw bardzo dużemu zainteresowaniu szkoleniami w zakresie diagnostyki komputerowej, wprowadzamy cykliczne, jednodniowe szkolenia z zakresu diagnostyki z wykorzystaniem CDIF/2. Szkolenia będą prowadzone w soboty, w siedzibie naszej firmy. Przygotowaliśmy bardzo ciekawy program szkoleń, w zakres którego wejdą następujące zagadnienia:

* Podstawy diagnostyki komputerowej - mity i prawdy, czyli co mechanik wiedzieć musi aby skutecznie eliminować usterki
* Systemy elektroniki samochodowej - zasady działania, najczęstsze usterki i niedomagania
* Kody usterek - samodiagnoza systemów, plusy i minusy diagnozy opartej wyłącznie na kodach
* Parametry bieżące - interpretacja wartości, ocena prawidłowości pracy systemu
* Testy elementów wykonawczych - rodzaje elementów wykonawczych i sposoby ich sterowania, ocena prawidłowości pracy
* Zaawansowane aspekty diagnozy szeregowej - adaptacje, kodowanie, programowanie
* Pomiary oscyloskopowe - jak wykryć niedomagania, niewykrywalne w procesie samodiagnozy systemów
* Emulacja czujników - zaawansowana diagnostyka z wykorzystaniem możliwości symulowania pracy różnych czujników
* Inne funkcje CDIF/2 - czyli jak wycisnąć z CDIF/2 najwięcej.

Szkolenia prowadzone będą przez praktyków, w sposób łatwy do zrozumienia, na konkretnych przykładach i z aktywnym udziałem uczestników. W programie szkolenia przewidziany jest poczęstunek, komplet materiałów a dla osób przyjezdnych zapewniamy możliwość niedrogiego noclegu. Na szkolenia zapraszamy zarówno użytkowników CDIF/2 jak i osoby nie korzystające dotąd z tego systemu diagnostycznego - wiadomości wyniesione z naszych szkoleń przydadzą się także w pracy z innymi systemami diagnostycznymi. Tradycyjnie, opłata za udział w szkoleniach będzie wręcz symboliczna.

Szczegółowe informacje i terminy opublikujemy już wkrótce, ponieważ ilość miejsc na każdym ze szkoleń jest ograniczona, osoby które już teraz zainteresowane są udziałem w szkoleniu prosimy o zgłaszanie się na adres szkolenia@axes.com.pl. Zapraszamy !

zgłosiło się już bardzo duzo osób - lada dzień będę rozsyłała informacje o terminach i innych szczegółach

szczerze mówiąc nie spodziewalismy się tak wielkiego zainteresowania szkoleniami
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=385